Alla inlägg den 4 februari 2012

Av anneli thunberg - 4 februari 2012 18:09

ja nu var det längesen vi skrev något här.


Vi har haft fullt upp med jobb och allt möjligt.


En del veterinär besök har det blivit med Gizmo. Först hade jag bokat tid för att dom skulle titta på en liten knöl han hade vit ena skulderbladet. Veterinären sa att det var ingen brådskan att ta bort den men jag ville ha väck den.. Lika bra nu medan det är lugnt på tävlingsfronten. Detta besök var på en torsdag. Lördag samma veckan blir Gizmo riktigt dålig, hög feber och äter inget. Vi sprutar i honom vatten och försöker få i honom lite mat. Det verkade även som han hade ont i bakpartiet..

På måndagen var han fortfarande dålig, så ringer veterinären och får en tid senare på dagen.

Undersökning och blodprov tas. Inga konstigheter där så veterinären trodde han hade skadad en muskel antingen i låren eller i ryggen...

Han fick smärtstillande och recept med oss hem på Rimadyl... Då sa veterinären är han inte genast mycket bättre i morgon måste ni komma in igen. Men någon timma efter att Gizmo fått smärtstillande började han bli sitt gamla jag...

Glad och sprallig igen=)

Sedan torsdagen den vecka var det dags för operation för att ta bort knölen. Det gick smärtfritt och knölen skickades iväg på prov.

Gizmo skulle äta smärtstillande i 10 dagar och inga promenader... Nu gällde det att hålla Gizmo lugn och fin.. Det har faktiskt gått bra och han visar inge tecken på att han har ont nu...

vi har ökat promenaderna vecka för vecka oc nästa vecka ska han även få springa lös.

Den 14 februari ska vi iväg till sjukgymnasten för då ska hon känna igenom gubben. Vi har även fått svar på knölen och det var absolut inget farligt i den...SKÖNT....


Annars har vi varit rätt mycket hos Sofia på kennel Metropolitan för att gosa med valparna. Sofia hade även beställt täcken till alla valpar som skulle till egna hem. Så i torsdag var jag där fär att måtta och göra mönster och sy färdigt täckena..Blev riktigt bra måste jag säga.=)


Här kommer några smakprov...

     


Jag har även beställt små klädlappar som jag syr fast på täckena där Bling´z står och på baksidan mitt telefon nr...Då vet alla vart täckena kommer ifrån...Snyggt och praktiskt.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

10 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Sök i bloggen

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards